Communitys

En community, nätgemenskap eller nätmötesplats är en mötesplats på nätet. Communityn kan se olika ut beroende på målgrupp, syfte och skapare.
Ett huvudsyfte för de flesta community är att komma i kontakt med likasinnade. Därför finns det olika möjligheter för användarna att presentera sig med ålder, intressen, bostadsort, eller åsikter. På många communitys får man en egen liten hemsida med gästbok och dagbok. Men man kan också skapa grupper och olika diskussionsforum där medlemmar med lika värderingar kan samlas för att antingen diskutera om just ämnet eller bli medlemmar i de grupper de anser reflekterar sina personliga åsikter/hobbys. Beroende på inriktning på communityn så är det olika tonvikt på dessa tjänster.

Därför nämner vi Communitys

Här har ditt företag en möjlighet att nå en aktiv grupp som har intressen som kan matcha vad ditt företag erbjuder. Som marknadsföraren Mitch Joel sa: ..det går inte att sälja något i en community. Det handlar om att bygga förtroende hos medlemmarna för att i ett senare skede omvandla förtroende till försäljning". Vi hjälper er att utforma en plan för hur ni ska använda er utav dessa verktyg som finns till hands, det kan vara allt från erbjudande till kampanjer utformade för de specifika användarna.

Olika Nätverkssidor

Facebook är det mest besökta communityn i världen och är på 4:e plats på mest besökta webbplatsen i världen (comScore). Facebook erbjuder flera möjligheter för företag att nå sin målgrupp genom bland annat annonseringar, men företag kan även skapa grupper och sidor som bara handlar om företagets kärnvärden.

Flickr kan man beskriva som ett stort fotoalbum där du kan dela med dig dina bilder till antingen bara din krets eller till och med världen .Det kan hjälpa företag med internkommunikation men även visa upp kampanjbilder och tävlingar.

Youtube kan du ladda upp allt ifrån ett event ni filmat till videokampanjer ni utformat.